Till startsida
Webbkarta

PIL:s rapportserie (rapporter från utvecklingsprojekt)

Serien startade 2011 och består av rapporter från avslutade utvecklingsprojekt inom PIL:s verksamhet.

PIL-rapporterna publiceras även via respektive projekts webbsida (se Riktade projekt respektive Utlysta projekt) samt i GUPEA.


År 2014

Sunnerstam, M. (2014). GUL-användning och behov av digitala verktyg. PIL-rapport 2014:02Wahlandt, A. (2014). Att skriva är att delta i en dialog. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2014:01

År 2013

Carlsson, N. (2013). Formativ kursutvärdering. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2013:05

Ryegård, Å. (2013). Inventering av pedagogiska karriärvägar på Sveriges högskolor och universitet. PIL-rapport 2013:04

Maack, K., Lilja, P., von Feilitzen, M. (2013). Nätbaserad kurs med flexibel fördjupning. PIL-rapport 2013:03

Abelin, Å., Behrns, I., von Feilitzen, M., Laakso, K. (2013). Att använda personbaserade inspelningar i interaktivt lärande. Juridiska, etiska och tekniska avvägningar. PIL-rapport 2013:02

Avril, C., Ehrling, S. (2013). Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna. Utarbetande av SPL-gemensam fördjupningskurs (15 hp), litterär inriktning, genus. PIL-rapport 2013:01

År 2012

Aldrin, V. (2012). Kursguiden som instruktion och styrdokument. Konstruktioner och bruk av kursguider vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2012:04

Asplind, B., Löfdahl, M. (2012). 1/3-modellen - interaktivt lärande i musikteori. PIL-rapport 2012:03

Johansson, P., Norman, M., Fogelberg, K., Petersson, B. (2012). Kursvärderingar och konstruktiv länkning. En vägledning för utformning av kursvärderingar post-Bologna. PIL-rapport 2012:02.

Klingberg, J., Magnusson, J. (2012). Affärssystemsbaserade företagsspel - som integrerande moment av kurser på ekonom- och logistikprogrammen. PIL-rapport 2012:01.

År 2011

Johansson, P., Landqvist, H., Olsson, M., Dragemark Oscarson, A., Pettersson, T. (2011). Didaktiska fördjupningskurser för universitetslärare inom och utom lärarutbildningen. PIL-rapport 2011:06.

Bjarsch, C., Hessman, E., Pettersson, K. (2011). Söka & värdera. Nätbaserad introduktion till informationssökning och informationshantering. PIL-rapport 2011:05.

Lundin, J., Nordström, L., Svanberg, P., Svensson, L. (2011). NUDEL - Nätburen undervisning, distanspedagogik och e-lärande. Rapport delprojekt 1. PIL-rapport 2011:04.

Pareto, L. & Leric, Z. (2011). Alternativa undervisningsformer vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2011:03.
Leric, Z. & Pareto, L. (2011). Utmaningar vid användning av alternativa undervisningsformer – en kartläggning av ramfaktorer. PIL-rapport 2011:02.
Lundin, J. & Sunnerstam, M. (2011).Implementering av GUL. PIL-rapport 2011:01.

Läs mer om PIL:s projekt

Snabbval

Kontaktperson för Publicerat

Olof Siverbo
Tel. 031-786 24 83
Skicka e-post till Olof

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?