Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Deltagarenkät - resultat och kommentarer i korthet

Frågeformuläret gavs som webbenkät och distribuerades till deltagarna efter konferensen. 70 personer besvarade enkäten, vilket motsvarar 50 procent av de anmälda deltagarna.

Drygt hälften (52 procent) av de svarande är lärare i högre utbildning (professor, lektor, adjunkt, undervisande doktorand mm). En annan stor grupp är bibliotekarier (12 procent).

En stor majoritet ställde sig positiva till påståendet ”Konferensen som helhet har gett mig ett värdefullt utbyte”. Det var 72 procent som instämde helt och 27 procent som instämde delvis i påståendet.

Mest uppskattat (75 procent) av de fyra inslagen på förmiddagen var Klara Bolander Laksovs föreläsning med rubriken ”Hur skapar vi en kvalitetskultur i akademin?”. Uppskattad var även Johan Alvfors föredragning (64 procent) med rubriken ”Tar vi pedagogisk skicklighet på allvar?”.

Vi frågade även om hur man som deltagare fått vetskap om konferensen. Det var 63 procent som noterat detta via mejlutskick och 30 procent som fått vetskap om konferensen via en kollega.

Enkätresultaten visar även en positiv bild vad gäller det praktiska arrangemanget där över 90 procent var nöjda med lokaler och fikor. Över 90 procent av presentatörerna var nöjda med den information man fått av PIL inför konferensen och med de praktiska arrangemangen för genomförandet av presentationen.

Deltagarna gav många tips om vad en kommande högskolepedagogisk konferens skulle kunna behandla. Bland svaren återkommer önskemål om VFU, nya undervisningsformer, värdering av pedagogiska meriter, ramar och resurser för undervisning, formativ kursutvärdering och hur vi kan stödja praxisgemenskaper.
 

Kontaktperson

Olof Siverbo
Skicka e-post till Olof

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2015-10-30
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?