Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Konferensbidrag till HKG 2015

Program och abstracts

Scheman för det parallella sessionerna hittar du i det tvåsidiga programbladet. Mer information om konferensbidragen finns i katalogen Abstracts.

ProgrambladAbstracts

Powerpoint-presentationer – förmiddag

Mette Sandoff, Sylva Frisk: Pedagogiskt idéprogram vid Göteborgs universitetKlara Bolander Laksov: Hur skapar vi en kvalitetskultur i akademin?

Powerpoint-presentationer – eftermiddag

Per Anders Nilsson: Trapped in (a) Cage

Jörgen Lundälv, Katarina Hollertz: Moderatorstyrd chatfunktion som verktyg för att öka interaktionen mellan lärare och studenter i storföreläsningar. Pedagogiskt upplägg, etiska aspekter och praktisk tillämpning.

Anna Svensson, Ika Jorum: Zotero – ett hjälpmedel för att stödja studenters källhantering och skrivande

Ingrid Henning Loeb, Mattias Nylund, Anette Wahlandt: Hur kan studenternas referenshantering utvecklas i ett program?

Jörgen Lundälv, Per Olof Larsson: Studentantologin – ett studentcentrerat lärande om utsatthet, funktionshinder, långtidssjukdom och skrivande i socialt arbete

Malin Sandberg: Heteronormativitet i högre utbildning – förutsättningar och begränsningar för normkritisk högskolepedagogik

Ingrid Henning Loeb, Annika Bergviken Rensfeldt, Ann-Marie Eriksson: Akademiskt skrivande för doktorander – var och hur kan stödet ges?

Svetlana Sabelfeld: Re-designing learning activities in accounting – towards ”blended learning”


Presentationsformer

  • Föredragningar innebär att tre bidrag presenteras under en session som är 90 minuter. Varje bidrag får 30 minuter, där ca 10 minuter används för presentation och ca 15 minuter för diskussion.
     
  • Rundabordssamtal innebär att två bidrag disponerar 90 minuter, dvs 45 minuter vardera.
     
  • Workshoppar disponerar 90 minuter vardera och innebär att deltagarna arbetar med en konkret metod eller frågeställning.
     

Granskning av inskickade bidrag

Inlämningen av konferensbidrag stängde den 20 augusti.

Konferensbidragen granskades utifrån fastlagda kriterier. Granskningen utfördes av en tvärfakultativt sammansatt bedömargrupp med pedagogiskt sakkunniga lärare. Vid bedömningen togs särskild hänsyn till aspekter som internationalisering och breddad rekrytering, genus och hållbar utveckling.

Kriterier för bedömning av bidrag

Kontaktperson

Olof Siverbo
Skicka e-post till Olof

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2015-10-28
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?