2017 års högskolepedagogiska konferens hölls den 26 oktober på Pedagogen. 139 personer deltog.
Konferensen ägnades åt frågor om pedagogisk utveckling med studenternas lärande i centrum. Under förmiddagen hölls tre gemensamma programpunkter:
Under eftermiddagen hölls parallella sessioner där 30 inskickade konferensbidrag presenterades.
Artikel av Michael Christie och Erik de Graaff i European Journal of Engineering Education (rekommenderad läsning inför konferensen):
Michael Christies tvåminutersövningar för deltagarna:
Interactive two minute exercises
Tre filmer av Michael Christie som inte visades under hans presentation men som fanns redo om uppkopplingen med Australien hade brutits:
What is higher education?Does ICT affect higher education?Research support?
Studie av Jonas Flodén i tidskriften Assessment & Evaluation in Higher Education (Taylor & Francis) (rekommenderad läsning inför konferensen):
The impact of student feedback on teaching in higher education
Handout från Linda Berg, Susanna Höglund Arveklev, Stina Larsson och Margret Lepp:
Dramapedagogik i vårdutbildning – sjuksköterskestudenters lärande i omvårdnad
Powerpointpresentation från Elisabeth Mellgren, Valerie Margrain och Gwen Gilmore:
Intercultural Praxis: A model for Early Literacy Learning and Moderation in Teacher Education
Ett detaljerat program för konferensen hittar du i det tvåsidiga programbladet:
Mer information om eftermiddagens konferensbidrag hittar du i katalogen Abstracts:
Olof Siverbo
Skicka e-post till Olof