Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Verktyg för kursvärderingar i Canvas

Under våren 2020 genomfördes en förstudie som syftade till att undersöka om det finns ett verktyg för kursvärderingar som kan användas vid Göteborgs universitet i Canvas. Efter pilottester av två olika system beslutade styrgruppen i september 2021 att projektet ska fortsätta genom att implementera en integration av Sunet Survey i Canvas.

Tidsplan

Vår 2020: Förstudie

  • Kravinsamling
  • Omvärldsbevakning; system på marknaden samt andra lärosäten i Sverige
  • Referensgruppsträffar
  • Beslut för att gå vidare med system/tjänst som matchar kraven

Höst 2020: Pilotprojekt

  • Tekniskt arbete
  • Anpassningar
  • Pilottester
  • Förbereda utbildningsmaterial
  • Beslut fattades att inte breddinföra EvaluationKIT

Vår och tidig höst 2021: Nytt verktyg undersöks och testas

  • Arbetet påbörjas med att välja ut ett nytt verktyg att testa.
  • Nya tester genomförs
  • Installation och uppsättning i Canvas
  • Utbildningsmaterial tas fram
  • Beslut fattas om införande.

Höst 2021: Införandefas

  • Kommunikationsinsatser och förberedelser för införande.
  • Införande för genomförande av kursvärderingar i slutet på hösten 2021.

Projektorganisation

Projektbeställare: Kvalitetsutskottet (kontakt: Ledningssamordnare Malin Östling malin.ostling@gu.se)
Projektägare: Maria Sunnerstam maria.sunnerstam@gu.se
Projektledare: Adam Casserly adam.casserly@gu.se
Projektgrupp: Adam Casserly, Gustav Öberg gustav.oberg@gu.se, Eva Berg eva.berg.2@gu.se

Snabbval

Kontakt för projektet

Adam Casserly, projektledare
E-post: adam.casserly@gu.se

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2021-09-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?