Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Högskolepedagogisk kunskapsutveckling

Bedömningskriterium: Läraren har dokumenterat och offentliggjort sin praktik och högskolepedagogiskt grundade reflektion.

Förtydligande av bedömningskriteriet

Läraren dokumenterar sitt undersökande, utvecklande och vetenskapliga förhållningssätt med avseende på den pedagogiska praktiken inom universitetet och visar på förmåga att dela med sig av egna erfarenheter som universitetslärare och att sprida resultat från högskolepedagogiskt utvecklingsarbete.

Exempel på bidrag till högskolepedagogisk kunskapsutveckling är offentliggjorda högskolepedagogiska texter, dokumenterade resultat från pedagogiskt utvecklingsarbete och/eller aktivt konferensdeltagande där de högskolepedagogiska frågorna diskuteras. Det kan också handla om att läraren utifrån sin universitetsbaserade och reflekterade pedagogiska praktik publicerar artiklar i nationella och/eller internationella tidskrifter med högskolepedagogisk inriktning.

PIL erbjuder publiceringsmöjligheter

PIL erbjuder publiceringsmöjligheter inom det högskolepedagogiska fältet. Vi har två kanaler för publicering: en bredare publiceringsarena för högskolepedagogiska texter av olika slag och en skriftserie. Vi kan även ge tips för den som vill publicera sig i internationella tidskrifter.

Läs mer om publiceringsmöjligheter i högskolepedagogiska frågor

 

Snabbval

Kontakt

Susanne Persson
Telefon: 031-786 3793
Skicka e-post till Susanne

Konferenser om högskolepedagogik

PIL-enheten tipsar om kommande konferenser i Sverige och övriga världen. Till listan

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2016-02-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?