Bedömningskriterium: Läraren har dokumenterat och offentliggjort sin praktik och högskolepedagogiskt grundade reflektion.
Läraren dokumenterar sitt undersökande, utvecklande och vetenskapliga förhållningssätt med avseende på den pedagogiska praktiken inom universitetet och visar på förmåga att dela med sig av egna erfarenheter som universitetslärare och att sprida resultat från högskolepedagogiskt utvecklingsarbete.
Exempel på bidrag till högskolepedagogisk kunskapsutveckling är offentliggjorda högskolepedagogiska texter, dokumenterade resultat från pedagogiskt utvecklingsarbete och/eller aktivt konferensdeltagande där de högskolepedagogiska frågorna diskuteras. Det kan också handla om att läraren utifrån sin universitetsbaserade och reflekterade pedagogiska praktik publicerar artiklar i nationella och/eller internationella tidskrifter med högskolepedagogisk inriktning.
PIL erbjuder publiceringsmöjligheter inom det högskolepedagogiska fältet. Vi har två kanaler för publicering: en bredare publiceringsarena för högskolepedagogiska texter av olika slag och en skriftserie.
Läs mer om publiceringsmöjligheter i högskolepedagogiska frågor