Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Medarbetare

Anne Algers, lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101), lärare på Handledning av uppsatser och examensarbeten (HPE304) och handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (HPE103). Arbetar även med högskolepedagogisk forskning och utveckling.


Erik Andersson, lärare på kursen Handledning i forskarutbildning, 5 hp (HPE201), nätkurs engelska.


Eva Andersson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101).


Annika Bergviken Rensfeldt, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten (HPE102).


Sonja Bjelobaba, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk nätvariant (HPE101), kursansvarig lärare på Breddad lärarkompetens: Handledning av uppsatser och examensarbeten (HPE304), lärare på Högskolepedagogik 3, engelsk variant (HPE103), systemförvaltare av textmatchningssystemet Urkund och pedagogisk utvecklare.


Linda Bradley, lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant och engelsk blended-variant (HPE101) samt kursansvarig lärare för Högskolepedagogik 3, engelsk variant (HPE103). Arbetar även med högskolepedagogisk forskning och utveckling.


Emma Breding Strömberg, systemförvaltare för lärplattformen GUL.


Daniel Brodén, handledare på Högskolepedagogik 3 (HPE103).


Urban Carlén, lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101).


Ninni Carlsson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (HPE102) och ledare för workshopserien Formativ kursutvärdering.


Carina Carlund, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (HPE102).


Adam Casserly, systemadministratör för lärplattformen GUL.


Silwa Claesson, kursansvarig lärare på Handledning i forskarutbildning, engelsk campusvariant (HPE201).


Lena Dafgård, utbildningssamordnare på PIL-enheten samt kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, engelsk blended-variant (HPE101) och ledare för seminarieserien Att skriva en pedagogisk portfölj.


Jörgen Dimenäs, lärare på Breddad lärarkompetens: Handledning av uppsatser och examensarbeten (HPE304).


Ylva Donning, lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101).


Jonas Enger, lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101).


Gudrun Erickson, kursansvarig lärare på Breddad lärarkompetens: Bedömning och examination (HPE303). 


Svante Eriksson, pedagogisk utvecklare med inriktning mot IT i högre utbildning. Leder flera av PIL:s workshoppar. Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt VidU.


Thommy Eriksson, kursansvarig lärare på Blended learning och digitala medier i högre utbildning, 5 hp (HPE305). Arbetar med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt VidU.


Anne Farewell, kursansvarig lärare på den engelska Högskolepedagogik 2 vid Naturvetenskapliga fakulteten (HPE102).


Mattias von Feilitzen, projektansvarig för PIL-projektet Digitala pedagogiska resurser. Ger konsultativt stöd inom samma område. Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt DigiPed.


Linda Flores, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (HPE102). Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU).


Torbjörn Fraenckel, ledare för PIL-workshoppar om att göra film för undervisning. Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt VidU.


Sylva Frisk, arbetar med nätverket för utbildningsansvariga.


Tomas Grysell, chef. Kursansvarig lärare på Handledning i forskarutbildning, svensk variant och engelsk nätvariant (HPE201) och Handledning för erfarna handledare i forskarutbildning (HPE202). Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt ALC.


Jörgen Gustafsson, studieadministratör.


Ingrid Henning Loeb, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Utbildningsvetenskapliga fakulteten (HPE102) och ledare för minikursen Bättre kursguider.


Minette Henriksson, systemadministratör för lärplattformen GUL och för systemet Eportfolio. Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt DigiPed.


Freddy Hällstén, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Handelshögskolan (HPE102).


Margareta Jernås, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Sahlgrenska akademin (HPE102), handledare på Högskolepedagogik 3, svensk variant (HPE103) samt medverkande lärare på Handledning i forskarutbildning, svensk variant (HPE201), lärarrepresentant i PIL:s enhetsråd.


Erik Jonasson, ledare för PIL-workshoppar om att göra film för undervisning. Arbetar även med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt VidU.


Lars-Åke Kernell ger konsultativt stöd och feedback till undervisande personal vid Göteborgs universitet. Han är också seminarieledare för Deltagarstyrda seminarier om didaktik.


Bengt Kjellén, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (HPE102), kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 3, engelsk variant (HPE103) samt lärare på Högskolepedagogik 1, svensk nätvariant (HPE101).


Berit Larsson, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (HPE103) samt lärare på Högskolepedagogik 2 (HPE102).


Roy Liff, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (HPE102).


Rosmari Lillas-Schuil, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (HPE101). 


Marianne Molander Beyer, lärare och handledare på kursen Högskolepedagogik 3 (HPE103).


Maria Nilsson, arbetar på GUL-supporten samt med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt DEX.


Andreas Ottemo, lärare på Högskolepedagogik 1, campusvarianten (HPE101).


Mats Persson, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Handelshögskolan (HPE102).


Susanne Persson, administratör för högskolepedagogiska kurser samt för frågor om antagning till excellent lärare.


Olof Siverbo, kommunikatör.


Susanne Skyllberg, administrativ samordnare.


Maria Sunnerstam, samordnare av PIL:s resurser inom området IT och lärande. Arbetar med PIL-projektet Infrastruktur för nätburen undervisning (INU), delprojekt DEX.


Anita Synnestvedt, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (HPE102).


Julia Tedroff, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Konstnärliga fakulteten (HPE102).


Sylvi Vigmo, kursansvarig lärare för kursen Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (HPE103) samt lärare på Högskolepedagogik 2 vid Sahlgrenska akademin (HPE102). Lärarrepresentant i PIL:s enhetsråd.


Anette Wahlandt, ledare för minikursen Bättre kursguider.


Gina Wisker is guest lecturer in the course Supervision in Postgraduate Programmes, English version (HPE201).


Gustav Öberg, systemadministratör för lärplattformen GUL.


 

Snabbval

Sidansvarig: Gustav Öberg|Sidan uppdaterades: 2017-09-01
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?