Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Högskolepedagogisk skriftserie

I den högskolepedagogiska skriftserien publiceras texter som har god potential att stimulera till pedagogisk diskussion eller utveckling inom högre utbildning. En redaktionskommitté läser, granskar utifrån kriterier och skapar eventuellt temanummer utifrån dessa förutsättningar.

Texterna publiceras dels på denna webbsida, dels i GUPEA.

Lane, L. (2017). ‘Am I being heard?’ The ‘voice of’ students with disability in higher education: A literature review. Högskolepedagogisk skriftserie 2017:01

von Rosen, A. (2015). Kärleken till komplexiteten. En pedagogisk reflektion över svindelns nödvändighet i konstvetenskaplig undervisning. PIL-enhetens skriftserie 2015:03

Ottemo, A. (2015). Feministiska ambitioner i det teknovetenskapliga klassrummet. PIL-enhetens skriftserie 2015:02

Salmijärvi, S. (2015). En reflektion kring constructive alignment. PIL-enhetens skriftserie 2015:01

(Serien hette tidigare PIL-enhetens skriftserie.)

Vill du publicera dig?

PIL erbjuder publiceringsmöjligheter för alla vid universitetet som vill skriva om högskolepedagogiska frågor. Vi har två kanaler för publicering: dels skriftserien (se ovan), dels en bredare publiceringsarena för högskolepedagogiska texter av olika slag.

Läs mer om PIL:s erbjudanden om publicering

 

Snabbval

Kontaktperson för Publicerat

Olof Siverbo
Tel. 031-786 24 83
Skicka e-post till Olof

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2017-06-19
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?