Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Högskolepedagogiska texter

På den här platsen kan lärare och andra dela med sig av högskolepedagogiska texter från olika sammanhang och områden inom universitetet. Texterna kan vara essäer, uppsatser, artiklar, rapporter, papers, kunskapsöversikter och liknande.

Tanken är att texterna på olika sätt ska bidra till samtal och perspektiv på undervisning och utbildningsfrågor. Idéer, kunskaper, tankar och erfarenheter ska därmed göras tillgängliga, spridas och kunna diskuteras kollegor emellan.

Texterna kan även vara publicerade på annat håll. Vissa grundkrav har ställts på texterna. Författaren är ansvarig för innehållet.

Texterna är märkta med en eller flera kategoribeteckningar. Följande kategorier används: Undervisningsformer, Bedömning och examination, Utvärdering och kursutveckling, Undervisnings- och lärandemiljö, Ramfaktorer och policy, Text och språk samt Demokrati.

Vill du publicera dig? Läs mer längst ner på sidan!

(Texterna öppnas som pdf i nytt fönster.)

2016

2015

2014 och tidigare

Vill du publicera dig?

PIL erbjuder publiceringsmöjligheter för alla vid universitetet som vill skriva om högskolepedagogiska frågor. Vi har två kanaler för publicering: dels de högskolepedagogiska texterna (se ovan), dels PIL:s skriftserie.

Läs mer om PIL:s erbjudanden om publicering

 

Snabbval

Kontaktperson för Publicerat

Olof Siverbo
Tel. 031-786 24 83
Skicka e-post till Olof

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2017-05-03
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?