PIL-rapporterna publiceras även i GUPEA.
År 2022
- Sunnerstam, Maria (red.) (2022). Öppna lärresurser vid Göteborgs universitet. En förstudie om delningskultur för utbildning, rekrytering och kunskapsutbyte. PIL-rapport 2022:02
- Sunnerstam, Maria (red.) (2022). Digital kompetens i undervisning och examination vid Göteborgs universitet 2019–2021. Slutrapport. PIL-rapport 2022:01
År 2021
- Jernås, Margareta & Vigmo, Sylvi (2021). Utvärdering av PIL-enhetens högskolepedagogiska kurser vt2008–vt2018. En enkätstudie. PIL-rapport 2021:02
- Synnestvedt, Anita (2021). Kollegiala samtal och erfarenhetsutbyte i högskolepedagogisk verksamhet - En diskussion om dialog, bildning och pedagogisk utveckling. PIL-rapport 2021:01
År 2017
- Winka, Katarina (2017). Kartläggning av pedagogiska meriteringsmodeller vid Sveriges högskolor och universitet. PIL-rapport 2017:02
- Alfredsson, Veronica (2017). Rum för aktivt lärande. Lärares och studenters upplevelser av undervisning i Göteborgs universitets första Active Learning Classroom. PIL-rapport 2017:01
År 2014
- Sunnerstam, M. (2014). GUL-användning och behov av digitala verktyg. PIL-rapport 2014:02
- Wahlandt, A. (2014). Att skriva är att delta i en dialog. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2014:01
År 2013
- Carlsson, N. (2013). Formativ kursutvärdering. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2013:05
- Ryegård, Å. (2013). Inventering av pedagogiska karriärvägar på Sveriges högskolor och universitet. PIL-rapport 2013:04
- Maack, K., Lilja, P., von Feilitzen, M. (2013). Nätbaserad kurs med flexibel fördjupning. PIL-rapport 2013:03
- Abelin, Å., Behrns, I., von Feilitzen, M., Laakso, K. (2013). Att använda personbaserade inspelningar i interaktivt lärande. Juridiska, etiska och tekniska avvägningar. PIL-rapport 2013:02
- Avril, C., Ehrling, S. (2013). Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna. Utarbetande av SPL-gemensam fördjupningskurs (15 hp), litterär inriktning, genus. PIL-rapport 2013:01
År 2012
- Aldrin, V. (2012). Kursguiden som instruktion och styrdokument. Konstruktioner och bruk av kursguider vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2012:04
- Asplind, B., Löfdahl, M. (2012). 1/3-modellen - interaktivt lärande i musikteori. PIL-rapport 2012:03
- Johansson, P., Norman, M., Fogelberg, K., Petersson, B. (2012). Kursvärderingar och konstruktiv länkning. En vägledning för utformning av kursvärderingar post-Bologna. PIL-rapport 2012:02
- Klingberg, J., Magnusson, J. (2012). Affärssystemsbaserade företagsspel - som integrerande moment av kurser på ekonom- och logistikprogrammen. PIL-rapport 2012:01
År 2011
- Johansson, P., Landqvist, H., Olsson, M., Dragemark Oscarson, A., Pettersson, T. (2011). Didaktiska fördjupningskurser för universitetslärare inom och utom lärarutbildningen. PIL-rapport 2011:06
- Bjarsch, C., Hessman, E., Pettersson, K. (2011). Söka & värdera. Nätbaserad introduktion till informationssökning och informationshantering. PIL-rapport 2011:05
- Lundin, J., Nordström, L., Svanberg, P., Svensson, L. (2011). NUDEL - Nätburen undervisning, distanspedagogik och e-lärande. Rapport delprojekt 1. PIL-rapport 2011:04
- Pareto, L. & Leric, Z. (2011). Alternativa undervisningsformer vid Göteborgs universitet. PIL-rapport 2011:03
- Leric, Z. & Pareto, L. (2011). Utmaningar vid användning av alternativa undervisningsformer – en kartläggning av ramfaktorer. PIL-rapport 2011:02
- Lundin, J. & Sunnerstam, M. (2011). Implementering av GUL. PIL-rapport 2011:01