Nordisk konferens om doktorandhandledning i Karlstad i höst

Publicerad

Den 30 september till 2 oktober arrangeras den första nordiska konferensen kring doktorandhandledning. Syftet med konferensen, som hålls i Karlstad, är att erbjuda en arena för inspiration och erfarenhetsutbyte. Deadline för konferensbidrag är den 29 april.

Konferensen har namnet Nordic Conference on PhD Supervision (CoPhS) och hålls på engelska. Den arrangeras i samarbete mellan Karlstad universitet, SLU i Uppsala och Göteborgs universitet. Målet med konferensen är att:

• lyfta fram och dela erfarenheter kring den aktuella utvecklingen av doktorandhandledning,
  • presentera och diskutera ny forskning om doktorandhandledning,
  • gemensamt analysera bakgrund, nuläge och framtiden för doktorandhandledning, för att främja och stärka forskarutbildningen,
  • fånga upp och sprida det pågående samtalet inom doktorandhandledning.

Arrangörerna välkomnar ett brett utbud av bidrag till konferensen, såsom utforskande, kvantitativa, kvalitativa, empiriska och teoretiska studier samt best practice.

Läs mer på konferensens webbplats