Välkommen att delta i nätverket för digitalisering inom utbildning och lärande

Publicerad

På uppdrag av utbildningsnämnden har PIL-enheten etablerat ett nätverk med fokus på digitaliseringen av utbildning och lärande. Syftet med nätverket är att skapa en plattform för kunskapsdelning och resursutbyte, där medlemmarna kan utbyta idéer och inspirera varandra. Målet med nätverket är även att fungera som en referensgrupp för det digitaliseringsarbete som pågår inom universitetet.

Medlemmarna kan bidra till utvecklingen av nya processer och system som stödjer utbildning och lärande. Nätverket fungerar också som en plattform för att hitta samarbetsmöjligheter mellan medlemmarna och för kompetensutveckling.

Vi har skapat en Microsoft Teams-grupp för att underlätta kommunikationen och dela resurser mellan medlemmarna. Du och dina kollegor är välkomna att gå med i nätverket genom att klicka på länken nedan och anmäla er till Teams-gruppen.

Gå med i nätverket

Alla förslag på aktiviteter för nätverket välkomnas, så tveka inte att höra av er med era idéer. Vi ser fram emot att ha er med oss i nätverket och tillsammans arbeta för att förbättra digital utbildning och lärande på Göteborgs universitet.

Har du frågor eller idéer? Mejla daniel.johansson.7@gu.se eller skicka via Teams i länken ovan.