Medarbetare
PIL har ca 40 medarbetare. Ca 20 är anställda vid enheten och övriga har sin hemvist vid en institution.
Erik Andersson, kursansvarig lärare på kursen Handledning i forskarutbildning, engelsk nätvariant (PIL201).
Christel Backman, samordnare för PIL-enhetens utvecklingsverksamhet i Learning Lab.
Linda Borger, lärare på kursen Breddad lärarkompetens: Bedömning och examination (PIL303).
Linda Bradley, kursansvarig lärare för Högskolepedagogik 3, engelsk variant (PIL103).
Emma Breding Strömberg, arbetar med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.
Urban Carlén, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).
Ninni Carlsson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (PIL102).
Adam Casserly, arbetar med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.
Mattias von Feilitzen, pedagogisk utvecklare med inriktning mot IT i högre utbildning. Håller seminarier och workshoppar, utarbetar stödresurser samt ger konsultativt stöd kring digitalisering av undervisning och utbildning.
Rune Fjelldal, arbetar med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.
Håkan Fleischer, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna. Leder flera av PIL:s workshoppar. PIL:s kontaktperson i frågor om hållbar utveckling.
Torbjörn Fraenckel, ansvarar för PIL-studions aktiviteter och leder flera av PIL:s workshoppar.
Sylva Frisk, tillförordnad chef. (Formellt: tillförordnad föreståndare.)
Tomas Grysell, pedagogisk utvecklare. Kursansvarig lärare på Handledning för erfarna handledare i forskarutbildning (PIL202).
Lennart Hast, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Margareta Jernås, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Daniel Johansson, arbetar med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.
Jen Johansson, administratör.
Jonas Karlén, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna..
Helena Korp, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).
Katarina Lindahl, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Andréas Litsegård, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (PIL102).
Pia Lundqvist, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (PIL102).
Janna Meyer-Beining, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Jessica Mossberg, personal- och ekonomiadministratör.
Elin Nordenström, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Ken Olsson, medarbetare i PIL-studion.
Maria Persson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (PIL102). Undervisar också på andra kurser.
Mats Persson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Handelshögskolan (PIL102). Ger coachning till GU-lärare i deras yrkesroll.
Susanne Persson, handläggare.
Trisha Rajput, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Niklas Segergren, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Olof Siverbo, kommunikationssamordnare. Ansvarig för webb samt nyhetsbrev och andra informationsutskick.
Maria Sunnerstam, biträdande chef och pedagogisk utvecklare. Systemägare för de pedagogiska digitala verktyg som förvaltas vid PIL-enheten. Ansvarig för enhetens utvecklingsverksamhet inom området IT och lärande.
Rebecca Sykes, administratör.
Julia Tedroff, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Konstnärliga fakulteten (PIL102) och handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).
Anna Thorén, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna. Arbetar också med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.
Sylvi Vigmo, lärare på flera av de högskolepedagogiska kurserna.
Susanna Weiss, administratör/handläggare (tjänstledig).
Gustav Öberg, arbetar med förvaltning av PIL-enhetens digitala verktyg för undervisning och lärande.