Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Medarbetare

Anne Algers, arbetar med att ge stöd till verksamheten genom att leda PIL-enhetens redaktionskommitté och arbetet med utbildning för hållbar utveckling. Hon är också involverad som lärare på PIL-kurserna.


Erik Andersson, kursansvarig lärare på kursen Handledning i forskarutbildning, engelsk nätvariant (PIL201).


Lars Bengtsson, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Linda Bradley, kursansvarig lärare för Högskolepedagogik 3, engelsk variant (PIL103).


Emma Breding Strömberg, arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektspecialist för universitetets lärplattform Canvas och textmatchningstjänsten Ouriginal (tidigare Urkund).


Urban Carlén, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Ninni Carlsson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (PIL102).


Adam Casserly, arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektledare för objektet Stöd för undervisning & lärande.


Jonas Enger, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1 för doktorander vid Naturvetenskapliga fakulteten (NFNF303).


Svante Eriksson, pedagogisk utvecklare med inriktning mot IT i högre utbildning. Ansvarar för PIL-studions aktiviteter och leder flera av PIL:s workshoppar. Handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Mattias von Feilitzen, pedagogisk utvecklare med inriktning mot IT i högre utbildning. Håller seminarier och workshoppar, utarbetar stödresurser samt ger konsultativt stöd kring digitalisering av undervisning och utbildning.


Håkan Fleischer, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (PIL101), lärare på Högskolepedagogik 1, engelsk campusvariant och engelsk nätvariant (PIL101) samt handledare på Högskolepedagogik 3, svensk och engelsk variant (PIL103). Leder flera av PIL:s workshoppar. PIL:s kontaktperson i frågor om hållbar utveckling.


Linda Flores, jobbar med stöd vid kursutveckling med digitala verktyg. Handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Torbjörn Fraenckel, ansvarar för PIL-studions aktiviteter och leder flera av PIL:s workshoppar om att göra film för undervisning och om Active Learning Classrooms (ALC).


Tomas Grysell, chef. Kursansvarig lärare på Handledning för erfarna handledare i forskarutbildning (PIL202).


Minette Henriksson (tjänstledig). Arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektspecialist för universitetets lärplattform Canvas.


Margareta Jernås, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Sahlgrenska akademin (PIL102), Handledning i forskarutbildning, svensk och engelsk variant (PIL201) samt Breddad lärarkompetens: Bedömning och examination (PIL303).


Daniel Johansson, arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg.


Jonas Karlén, arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektspecialist för universitetets lärplattform Canvas.


Susanna Larsson, administratör.


Andréas Litsegård, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Samhällsvetenskapliga fakulteten (PIL102).


Janna Meyer-Beining, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, engelsk campusvariant och engelsk nätvariant (PIL101) samt Breddad lärarkompetens: Bedömning och examination (PIL303).


Maria Nilsson (tjänstledig). Arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektspecialist för universitetets lärplattform Canvas.


Elin Nordenström, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (PIL101) och handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Fredrik Olsson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk campusvariant (PIL101), lärare på Högskolepedagogik 1, svensk nätvariant (PIL101) och Handledning i forskarutbildning, svensk variant (PIL201) samt handledare på Högskolepedagogik 3, svensk och engelsk variant (PIL103).


Maria Persson, handledare på Högskolepedagogik 3, svensk variant (PIL103).


Mats Persson, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Handelshögskolan (PIL102). Ger coachning till GU-lärare i deras yrkesroll.


Susanne Persson, handläggare.


Lotta Petersson, samordnar högskolepedagogiska kurser, ger stöd till verksamheten i användningen av lärplattformen Canvas och administrerar PIL-enhetens Zoom-café.


Trisha Rajput, lärare på Högskolepedagogik 1, engelsk nätvariant (PIL101) och handledare på Högskolepedagogik 3, engelsk variant (PIL103).


Olof Siverbo, kommunikationssamordnare. Ansvarig för webb samt nyhetsbrev och andra informationsutskick.


Susanne Skyllberg, administrativ samordnare med ansvar för personalfrågor. Ingår i PIL-enhetens ledningsgrupp.


Maria Sunnerstam, biträdande chef med ansvar för området IT och lärande. Arbetar med utvecklingsprojekt och samordning. Objektägare för objektet Stöd för undervisning & lärande.


Anita Synnestvedt, lärare på Högskolepedagogik 2 vid Humanistiska fakulteten (PIL102).


Julia Tedroff, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 2 vid Konstnärliga fakulteten (PIL102) och handledare på Högskolepedagogik 3, svensk campusvariant (PIL103).


Anna Thorén, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 1, svensk nätvariant (PIL101) samt lärare på Högskolepedagogik 2 vid Sahlgrenska akademin (PIL102). Ger stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg.


Sylvi Vigmo, kursansvarig lärare på Högskolepedagogik 3, svensk variant (PIL103) samt lärare på Högskolepedagogik 3, engelsk variant (PIL103).


Gustav Öberg, arbetar med att ge stöd och utbildning till verksamheten i användningen av digitala pedagogiska verktyg. Objektspecialist för universitetets lärplattform Canvas och portfolioverktyget Mahara.


 

Snabbval

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2022-01-13
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?