Sidans innehåll
Högskolepedagogisk skriftserie
I den högskolepedagogiska skriftserien publiceras texter som har god potential att stimulera till pedagogisk diskussion eller utveckling inom högre utbildning. En redaktionskommitté granskar inkomna manus utifrån givna kriterier.
Texterna publiceras dels på denna webbsida, dels i GUPEA.
- Lepp, Margret; Wigert, Helena; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina & Berg, Linda: Dramapedagogik i specialistsjuksköterskeprogrammet med inriktning mot hälso- och sjukvård för barn och ungdomar – studenters lärande om konflikthantering. Högskolepedagogisk skriftserie 2022:03
- Lepp, Margret; Larsson, Stina; Höglund Arveklev, Susanna & Berg, Linda: Dramapedagogik i vårdutbildning – sjuksköterskestudenters lärande om konflikthantering. Högskolepedagogisk skriftserie 2022:02
- Berg, Linda; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina & Lepp, Margret: Dramapedagogik i vårdutbildning – sjuksköterskestudenters lärande i omvårdnad med fokus på bemötande och kommunikation. Högskolepedagogisk skriftserie 2022:01
- Henning, M. (2017). ”Vi är nog inte så mycket sämre nu längre”. Didaktiska konsekvenser av erfarna pedagogers byte av undervisningsspråk. Högskolepedagogisk skriftserie 2017:02
- Lane, L. (2017). ‘Am I being heard?’ The ‘voice of’ students with disability in higher education: A literature review. Högskolepedagogisk skriftserie 2017:01
- von Rosen, A. (2015). Kärleken till komplexiteten. En pedagogisk reflektion över svindelns nödvändighet i konstvetenskaplig undervisning. PIL-enhetens skriftserie 2015:03
- Ottemo, A. (2015). Feministiska ambitioner i det teknovetenskapliga klassrummet. PIL-enhetens skriftserie 2015:02
- Salmijärvi, S. (2015). En reflektion kring constructive alignment. PIL-enhetens skriftserie 2015:01
(Serien hette tidigare PIL-enhetens skriftserie.)
Vill du publicera dig?
PIL erbjuder publiceringsmöjligheter för alla vid universitetet som vill skriva om högskolepedagogiska frågor. Vi har två kanaler för publicering: dels skriftserien (se ovan), dels en bredare publiceringsarena för högskolepedagogiska texter av olika slag.