Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Flipped classroom

Ett återkommande seminarium om "det omvända klassrummets" möjligheter och begränsningar. Seminariet hålls i Zoom.

Den pedagogiska modellen flipped classroom har fått stort genomslag i många delar av världen. På såväl universitet som grund- och gymnasieskolor har man uppmärksammat denna undervisningsform och lyft fram den som en modell för att såväl ge goda förutsättningar för lärande som för att få studenter och elever mer engagerade i sina studier.

Men vad innebär egentligen flipped classroom? Finns det belägg för de argument som ofta lyfts som utgångspunkt för att arbeta enligt denna modell? Hur gör man om man själv vill arbeta på detta sätt?

Vid seminariet fördjupar vi oss i den pedagogiska modellens möjligheter och begränsningar utifrån såväl erfarenheter som ett antal studier som hittills gjorts. Vi tittar även på hur man rent praktiskt kan gå tillväga för att utforma ett upplägg baserat på flipped classroom såväl i campusförlagd undervisning som på distans, samt vilka verktyg som finns för att stötta detta.

Seminariet hålls i Zoom. Ingen föranmälan.

Seminarieledare: Mattias von Feilitzen
Skicka e-post till Mattias | Läs mer om Mattias

Våren 2024

Datum och tid: Tisdag 30 januari kl 10:00–12:00

Zoomlänk: https://gu-se.zoom.us/j/67942771991?pwd=U1ZNc05jK0ttZm5nR2owY3VZcHlGZz09

 

Snabbval

Kontaktinformation

Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen Hus A, Västra Hamngatan 25, Plan 1

Telefon:
031-786 0000 (vx)

Sidansvarig: Olof Siverbo|Sidan uppdaterades: 2023-12-06
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?