Visuell workshop – gör ditt material än mer effektivt | PIL-enheten

Visuell workshop – gör ditt material än mer effektivt

En workshop med Christel Copp.

För dig som tidigare har varit med på seminariet Vinn med det visuella (eller deltar i september) finns nu möjligheten att få "skräddarsydd" hjälp med din PowerPoint eller liknande. Under denna workshop kan du ställa frågor om hur du på olika sätt kan förbättra ditt undervisningsmaterial. Fokus ligger på innehållet i form av bild och text – inte på tekniken i sig.

Under workshoppen är det bra om du är beredd att visa några av dina slides för gruppen. Detta kan ge perspektiv på olika typer av goda lösningar.

Skicka gärna ditt material i förväg till Christel Copp (christel.copp@jmg.gu.se) senast fredag 18 oktober kl 16.

Plats: Pedagogen Hus A, sal A2 314 (två trappor upp), Västra Hamngatan 25

Hösten 2024

Datum och tid: Onsdag 23 oktober kl. 9:00–12:00

Om Christel

Christel Copp är utbildad vid Högskolan för design och Konsthantverk i Göteborg. Hon har en lång erfarenhet som grafisk designer och bildkonstnär. Hon arbetar vid JMG, men undervisar även i visuell kommunikation på andra institutioner och vid Chalmers. Christel är med i olika talarföreningar och är en ofta anlitad föreläsare inom offentlig förvaltning och näringsliv.

Kontakt: christel.copp@jmg.gu.se