Nu har 50 excellenta lärare utsetts vid Göteborgs universitet | PIL-enheten

Nu har 50 excellenta lärare utsetts vid Göteborgs universitet

Publicerad

Årets tredje excellenta lärare heter Monica Bertilsson och jobbar vid Sahlgrenska akademin. Tidigare under året har Anders Boman på Handels och Miroslaw Staron vid IT-fakulteten tilldelats samma titel.

• Monica Bertilsson tillhör Institutionen för medicin, avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa. Hon undervisar bland annat om koordinering av rehabiliteringsprocessen (avancerad nivå) samt om individ, hälsa och samhälle – teori och metod i samhällsmedicinsk forskning (forskarnivå).

• Anders Boman tillhör Institutionen för nationalekonomi med statistik. Han undervisar bland annat om statistik och mikroekonomi.

• Miroslaw Staron tillhör Institutionen för data- och informationsteknik. Han undervisar inom mjukvaruutveckling, inbyggda system och software innovation.

Sammanlagt har nu 50 personer utsetts till excellent lärare vid Göteborgs universitet. Dessutom finns lärare som utsetts vid andra lärosäten.