Nya högskole­pedagogiska texter | PIL-enheten
Länkstig

Nya högskole­pedagogiska texter

Publicerad

PIL har publicerat två nya högskolepedagogiska texter. Den ena handlar om rollspel i psykologutbildningen, den andra om neuroqueer kunskap och undervisning i litterär gestaltning.

I serien Högskolepedagogiska texter publicerar PIL-enheten texter som kan bidra till samtal och perspektiv på undervisning och utbildningsfrågor. De två senaste publicerades i slutet av 2024. Den ena är skriven av Maria Wängqvist vid Psykologiska institutionen, den andra av Anna Nygren vid Enheten för film, fotografi och litterär gestaltning.

Samtliga texter hittar du här: Högskolepedagogiska texter

Välkommen att skicka in din egen text

Har du en högskolepedagogisk text som du vill utveckla vidare och förmedla till andra? PIL vill främja öppna och generösa kollegiala samtal om högskolepedagogik och erbjuder publiceringsmöjligheter för alla vid GU. PIL-redaktionen granskar, ger konstruktiv feedback och lyfter fram texter som kan läsas av alla med intresse för högskolepedagogiska frågor.

Läs mer om publiceringsmöjligheter hos PIL