Padlet - ett nytt verktyg för samarbete mellan lärare och studenter

Publicerad

Padlet är en digital whiteboard som nu finns tillgänglig för alla anställda vid Göteborgs universitet. Verktyget är lämpligt att använda i både stora och mindre undervisningsgrupper.

Padlet är en molntjänst där studenter och lärare kan arbeta kreativt med text och bild på många olika sätt. I undervisningen kan Padlet exempelvis användas som en plats för redovisning av gruppdiskussioner, för insamling av förväntningar inför kursstart eller för att samla frågor under ett föreläsningspass.

Införandet av Padlet sker på uppdrag av Utbildningsnämnden inom ramen för projektet Inspirerande fysiska och digitala studie- och undervisningsmiljöer.

Mer information om Padlet samt inloggningslänk hittar du här: Padlet (i Medarbetarportalen)